REKLAMÁCIA / JEDNOSTRANNÉ UKONČENIE ZMLUVY / VRÁTENIE PEŇAZÍ
Reklamačné podmienky internetového obchodu https://nicoleparfemy.sk/
Neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
„Podľa § 7 ods. 6 písm. f) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov: „Spotrebiteľ
nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je: f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju
povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.“
S ohľadom na uvedené, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej po zmluvy (i) po prevzatí tovaru (ii) a
zároveň ak odstráni / poškodí pôvodné balenie do takej miery, že mohol s voňavkou manipulovať,
resp. ju mohol neoddeliteľne zmiešať s iným tovarom.
Spotrebiteľ je však oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť pred prevzatím tovaru.“
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len od predávajúceho a ktorý je vlastníctvom
kupujúceho.
V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo k predávajúceho na kupujúceho, predávajúci si v zmysle
platnej legislatívy reklamáciu je povinný vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl.
Občianskeho zákonníka.
Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24
mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a
Občianskeho zákonníka. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení
Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru
od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň
jeho prevzatia.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
– k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
– nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na
používanie,
– používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
– zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
– poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
– používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými
zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti)
spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá
sa reklamovať.
Reklamácia sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l)
zákona č. 102/2014. Z.z., cit.: “Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je: a)… e)
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia
alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.” T.j. reklamácia sa
neuplatňuje na rozbalený tovar, ktorému bol odstránený ochranný obal (celfánový obal krabičky),
pričom tovar nevykazuje žiadne iné známky poškodenia.
Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na adresu: Inkubátor Komárno n.o. Bratislavská cesta
5207/20, Komárno, 945 01 Komárno, uvedenej aj nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť
na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu
tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné
pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár.
Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e-mailu).
Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru
vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak
nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však
spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo
odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru
za nový.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
– pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas.
O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o
opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
– pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má
kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie
peňazí)alebo zľavu z ceny,
– reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou
na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné
skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame
kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi
prehlasujete, že obal je nepoškodený.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a
predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia
kupujúceho.
Kontakt pre riešenie a zasielanie reklamácii: info@nicoleparfemy.sk, +421 915811893.